1.
|
Fundamente ale prelucrarii de imagini cu GIMP
Interfata GIMP. Personalizarea interfetei.
Importarea unei imagini. Modul si analiza culorilor.
Modificarea rezolutiei si salvarea unei imagini. Formatele bitmap.
Functii de selectie. Realizarea unui colaj.
|
[PDF]
|
|
|
|
2.
|
Prelucrarea avansata de imagini cu GIMP
Uneltele din Toolbox: de selectie, de pictura si desen, unealta text si unealta traseu.
Specificarea culorilor: RGB vs HSV.
Straturi si moduri de superpozitie.
Realizarea unei animatii gif
|
[PDF]
[Video]
|
|
|
|
3.
|
Functii speciale si tehnici de prelucrare automata cu GIMP
Unelte de culoare: balanta culorilor, nuanta-saturatie, niveluri.
Filtre speciale: modificarea claritatii, detectia conturului, efecte artistice.
Aplicatii pentru web: harta si taierea unei imagini.
Reducerea spatiului ocupat de o imagine pe disc
|
[PDF]
|
|
|
|
4.
|
Introducere in AutoCAD
Folosirea promptului Command.
Organizarea unei sesiuni de lucru.
Exercitii introductive: folosirea sistemului de coordonate.
Desenarea unui trapez isoscel si a unui triunghi oarecare.
|
[PDF]
[Video]
|
|
|
|
5-6.
|
Elaborarea desenelor bidimensionale in AutoCAD
Stabilirea culorii, grosimii liniei, lucrul cu straturi.
Desenarea figurilor 2D.
Cotarea desenelor.
Intersectia bisectoarelor si medianelor intr-un triunghi oarecare. Aflarea ariei formelor 2D.
Intersectia inaltimilor si mediatoarelor. Poligoane regulate. Scalarea si Multiplicarea obiectelor.
|
[PDF]
|
|
|
|
7-8.
|
Elaborarea desenelor tridimensionale in AutoCAD
Modelarea orientata pe muchii, suprafete si volume.
Comenzi de trecere de la 2D la 3D.
Exercitii recapitulative: capsule pentru componente electronice.
Fibra optica dupa un traseu oarecare.
Tetraedrul, piramida, prisma, dodecaedrul.
|
[PDF]
[Video1]
[Video2]
|
|
|
|
9-10.
|
Diverse aplicatii ale AutoCAD-ului
Desenarea simbolurilor unor componente electronice.
Desenarea unor scheme electrice folosind simboluri ale electronicii analogice sau digitale.
Desenarea 3D a unor componente hardware.
Aflarea centrului de greutate al unei forme neregulate obtinuta dintr-o imagine bitmap.
Desenarea unui laptop. Schimbarea materialelor.
|
[PDF]
[Video]
|
|
|
|
11-13.
|
AutoLISP-ul
Interogarea operatorului uman.
Scrierea de scripturi de desenare automata.
Realizarea obiectelor grafice pentru un joc in AutoCAD. Memorarea obiectelor intr-o librarie.
Programarea de jocuri interactive in AutoCAD
|
[PDF]
[Jocuri]
[Video]
|
|
|
|
14.
|
Recapitulare
Prisma oarecare
Exercitii pregatitoare pentru colocviu
|
|